czwartek, 2 czerwca 2011

Będę dawcą szpiku!


Dziś zadzwonili do mnie z Poltransplantu. Będę dawcą szpiku! I strasznie się z tego powodu cieszę!

Jako potencjalny dawca zgłosiłem się 12 grudnia 2010 roku. Pobrano mi krew, zbadano. Kilka miesięcy później dostałem wiadomość o wpisaniu mnie do centralnego rejestru niespokrewnionych dawców szpiku. Od tamtej pory czekałem na telefon. Dzwonił dwukrotnie, ale - niestety - za każdym razem musiałem odmówić. Brałem leki, które uniemożliwiały oddanie szpiku. Sytuacja co najmniej niezręczna. Za drugim razem pani z Poltransplantu zasugerowała, że skoro nie chcę być dawcą, to mogą mnie wykreślić i po problemie. A ja przecież chciałem...

Dziś o godz. 13.29 telefon w sprawie szpiku zadzwonił po raz trzeci. Za 2,5 tygodnia jadę do Poznania oddać szpik. Jestem strasznie podekscytowany.

Jak wynika ze statystyk, w ciągu 10 lat od rejestracji zaledwie 5% osób zostaję dawcą. Sukcesem kończy się 40%-80% przeszczepów. Mam nadzieję, że ten się uda!

Zachęcam wszystkich do rejestrowania się jako potencjalny dawca/dawczyni szpiku.

Szczegóły tu:
Fundacja Urszuli Jaworskiej





Blogger Wykop Śledzik Gwar.pl Mixx DesignFloat Buzz It StumbleUpon Digg! Delicious BlinkList Yahoo! Buzz Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Bookmarks Twitter FaceBook email this

6 komentarzy:

  1. Trzymam kciuki za powodzenie całej akcji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Karolu,

    pochwalam i zazdroszczę (ze względu na zażywane leki na tę chwilę nie moge być dawcą, ale jestem pełna nadziei, iż to tylko kwestia czasu).

    Trzymam kciuki i czekam na relacje na blogu!

    Pozdrawiam:-)
    Kobieta

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :))
    Jednak przeszczep odbędzie się we Wrocławiu. Byłem tam wczoraj na dokładnych badaniach. Wyniki mają być znane w czwartek. Jeśli wszystko będzie OK, to 20 czerwca oddam szpik! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście statystyki mówiące o tym, iż w ciągu 10 lat od rejestracji zaledwie 5% osób zostaje dawcą nie są zbyt dobre, może w przyszłych latach procent ten będzie się zwiększał. Analogicznie, im większa liczba chętnych do oddania szpiku, tym większa szansa na uratowanie większej ilości potrzebujących osób.

    OdpowiedzUsuń